söndag 24 oktober 2010

Veckans rekommendenation

Att aktivering för innekatter är viktigt är det väl ingen som förnekar. En katt måste få utlopp för alla sina behov för att den ska vara tillfreds och i dag fick det nog hundra olika sätt att göra det på. Kattleksaker behöver inte vara en liten boll eller ett klösträd fullt med tassar på. Det kan vara snyggt, inredningsvänligt och jättekul för katten!
Tänkte att jag skulle rekommendera några produkter som jag själv har till mina katter och även självklart säljer i vår butik.






Först ut denna vecka är Cat It Senses Play Circuit. Jag var först lite skeptiskt till denna pryl, men det visade sig att katterna älskade den! Det är alltså ett rör i flera delar som man kan bygga ihop lite som man själv önskar och även köpa till flera delar och bygga längre. Lite som en bilbana! :)
Det finns även andra delar till som man kan komplettera med, allt för att få en liten upplevelsepark för katterna.
I röret finns en boll som katterna ska putta fram och tillbaka. Det låter inte så roligt, men jag lovar, mina katter sitter på varsin ände och puttar bollen till varandra. I bland sitter dom själva och puttar bollen för att sedan hoppa till andra sidan och försöka fånga den.
När dom ledsnar flyttar jag den till ett annat rum och vips tror dom att det är en ny leksak :P

Ett smart tips jag fick av Jessica var att lägga ner lite godis i röret, då får katterna jobba lite aktivt för att fånga upp det.

Denna finns hos Supercat.se och kostar 199kr!



1 kommentar:

  1. En sån har mina katter oxå :)
    Kolla filmklippet på den i min blogg nåra inlägg ner från toppen:
    http://chewiebruno.wordpress.com

    Underbar liten grej :P

    SvaraRadera