tisdag 27 september 2011

Att säga hej då.

Det här med att behöva hitta ett nytt hem till katter man har hemma är inte alltid så lätt. En del uppfödare omplacerar katter när de gjort sitt inom uppfödningen, andra kastrerar och sparar. Inget är varken rätt eller fel. Vi hade beslutat att låta Camaro hitta ett nytt hem när han blev kastrat, mest för att vi redan har så många kastrater hemma. Vi visste detta redan innan vi köpte honom. Nu blev han kastrat alldeles för tidigt enligt mig och dessutom väldigt plötsligt och hastigt. Vi funderade nog några gånger om han inte skulle bli kvar ändå, men så började han och Hjördis bråka rent fasansfullt mycket, så mycket att vi var tvungen att stänga in någon av katterna. Så vill jag inte ha det hemma, så vi beslutade att hitta ett nytt hem åt honom. Jag nekade många och försökte hålla tårarna borta när jag svarade på mail. För även om jag var inställd på flytt från början och vi bara haft honom knappt ett år, så gör det så ont!

I dag var jag och hälsade på honom i hans nya hem, som dessutom bara ligger någon minut härifrån, och han kunde inte ha det bättre! En mycket välmående och ompysslad kastrat är vad han är.
Tack för ditt avtryck i min uppfödning, tack för dina fina avkommor och tack för lilla Mini som springer omkring här hemma :)

Hej då Camaro!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar