lördag 24 september 2011

Utflyttning pågår

Eller ja, egentligen är den färdigställd! I morse flyttade sista kattungen till sitt hem. Alla kattungar har flyttat till Skellefteå med omnejd kan man säga och det känns kul! Jag önskar er lycka till i era nya hem småttingar!

Detta med kattungars utveckling är intressant att följa. När denna kull föddes var det en kattunge som stod ut i mina ögon och det var paddan som jag valt att spara. Hon var bredast i huvudet, hade lägst och bredast öron och riktiga ögonbågar. Sadie, crememasken såg inte heller så dum ut, men eftersom veckorna gick tyckte jag hon blev lite för rund och gullig i looken så jag valde att sälja henne till sällskap. Runt 11-12 veckor hände något. Sadie blommade ut och jag kunde bara konstatera att jag skulle ha gått efter första anblicken, inte hur hon såg ut när hon var 6-7 veckor! Hon har blivit riktigt snygg! Paddelur däremot, hon har vuxit ur rocken, tappat pälsen, mist öronplaceringen och känns lång och smal i ansiktet :P Jag tror dock att hon är precis som sin mor, som också var ganska urvuxen när hon kom , kommer att växa till sig med tiden. Nästan så jag undrar om jag valde att spara rätt katt, men man ska ju välja med hjärtat också!

Sadie 13 veckor:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar